Grästorps Trafikskola är medlem i STR

Grästorps Trafikskolas mål är att ge dig som kund en utbildning som gör att du ska känna dig trygg och säker att klara av att stå på egna ben efter din utbildning. Vi är medlemmar i STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund) som ser till att alla trafikskolor inom just STR alltid är uppdaterade inom alla våra utbildningar.

Grästorp Trafikskola Bil

Roger Andersson

Trafikskolechef och utbildningsledare,

Utbildar på bil, MC, BE, B96, AM

samt riskutbildning 1 och 2 för både bil och MC.

Andreas Widell

Trafikskolechef och utbildningsledare,

Utbildar på bil, MC, BE, B96, AM

samt riskutbildning 1 och 2 för både bil och MC.

Erik Larsson

Trafiklärare. Utbildar på bil, AM

samt riskutbildning 1 och 2 för bil.

Johan Asph

Trafiklärare. Utbildar på bil, BE, B96,

AM samt riskutbildning 1 och 2 för bil.

Josefine Wiklund

Trafiklärare på Bil och AM och Risk2 Bil.

Lisa Larsson

Lisa är vår kontorist som du kan nå på 0510-238 00

måndag till torsdag kl.10.00 – 16.00.

På kontoret i Lidköping Mail: lisa@nya.se

Inskrivning

När du skriver in dig på trafikskolan ingår alla böcker som du behöver för din behörighet. Du får vara med på obegränsat antal teorilektioner under ett år och öva på teorifrågor på trafikskolan. Vi finns för dig under hela vägen.

Teorilektioner

Det är 5 st teorilektioner, varav 4 st är 120 min långa och en är 180 min lång. Studiematerialet på trafikskolan är körkortsboken med tillhörande häfte för respektive behörighet. Detta ingår när du när du skriver in dig på trafikskolan.

Körning

Du kommer att få utbildning i svårare trafiksituationer och riskmedvetenhet såsom vänstersväng från landsväg och riskutbildningar. Mörkerutbildning genomförs under teorikursen hela året, men på vintern blir det automatiskt med i körningen.

Handledare

Din privata handledare får gärna åka med på körlektion i början, gärna på den första körlektionen. Detta brukar vara väldigt uppskattat och givande. Du erbjuds en dokumenterad plan av din utbildning och även en ungefärlig kostnadsberäkning.

Betalning och finansiering

Hos oss kan du betala med SWISH, kontant eller via bankgiro.

STR:s praxis för avbokning och återbetalning tillämpas. STR:s reklamationspolicy tillämpas.

Mer information om detta kan du hitta på STR:s hemsida.

Utbildningar som vi erbjuder dig

• Personbil B
  • Motorcykel alla behörigheter A1, A2, A
  • BE-körkort och utökad B-behörighet(B96)